Met, door en voor elkaar.

Leren en ontwikkelen, doe je samen met de ander. Samen werken, samen spelen, samen leren, samen communiceren, samen...zijn. IKC Prinses Juliana is de school van het dorp 's Heerenbroek. Iedereen kent elkaar. Het team, de kinderen, de ouders en het dorp staan voor elkaar klaar en zijn nauw betrokken. Samen'..' is een belangrijke vaardigheid om deze verbondenheid goed vorm te geven.

Naar school en dan?

Christelijk kindcentrum prs Juliana, vanaf nu IKC prs Juliana, is een kleinschalig kindcentrum in het dorp ’s Heerenbroek behorende bij de gemeente Kampen, gelegen onder de rook van Zwolle. Met 85 leerlingen verdeeld over vier groepen, krijgen onze leerlingen onderwijs in combinatiegroepen en kunnen zij na school spelen op de buitenschoolse opvang. Vanaf augustus 2023 start bovendien onze eerste peutergroep.

Het kleinschalige is herkenbaar door het feit dat alle kinderen elkaar kennen en ook buiten school, tijdens het sporten en buitenspelen met elkaar optrekken. Ons kent ons. Onze kinderen zijn zelfredzaam en eigen’wijs!’. Geheel passend bij het dorp van 675 inwoners waarvan een groot deel zelfstandig ondernemer is. Op IKC prs Juliana ontwikkelen kinderen vaardigheden die nodig zijn om wijze wereldburger op weg te zijn naar een toekomst waarvan we denken dat veel van onze leerlingen zelfstandig ondernemer gaan worden.

Daarom is onze visie vertaalt in de volgende waarden:

Samen

Zelfstandig

Onze kinderen genieten van de ruimte en vrijheid die het leven in 's Heerenbroek biedt. Dit kan door de vertrouwde omgeving van het dorp en de kleinschaligheid van de school. We vinden het belangrijk dat kinderen zelfstandig leren leren en spelen door hen te (bege)leiden in het maken van de juiste keuzes.

Initiatief

Ieder kind is creatief, heeft zijn eigen ideeën. We creëren een omgeving waar kinderen tot initiatief kunnen komen en moedigen initiatief aan.

Reflectie

Ieder kind heeft zijn eigen ontdekkingstocht. Ouders, leerkrachten, pedagogisch medewerkers en andere betrokkenen uit het dorp helpen de kinderen om te reflecteren op de kleine en grote stappen die ze zetten. Wat ging goed? Wat kan beter? En vooral.... fouten maken mag!

Keertje kijken bij IKC Prinses Juliana?

Hoe kunnen wij je helpen?

Je bericht is succesvol verzonden

Er ging iets mis, probeer het later opnieuw

Je bent nog een paar velden vergeten, check je ze nog even?